Herr Google.

Herr Google är min bästa vän.
Han har alltid svar på exakt allt.
När man känner sig lite förvirrad och behöver rådfråga någon fort, ja då finns han där.
Sen om hans svar alltid är rätt och riktigt kan man ju fundera på, men han finns ändå alltid där för en.

Som nu tillex. då lilla Maja är alldeles kladdig i ena ögat och det rinner droppar och kletar ihop sig. Istället för att stå i telefonkö med BVC kan jag googla hennes problem.
Visserligen kanske det rätta i detta fall är att ringa BVC men vi ska ju dit imorgon, och hon verkar inte ha ont och det är inte rött.

Alltid när man googlar något om barn eller graviditet, hamnar man på familjelivs forum. Där andra föräldrar svarar på ens frågor och kommer med tips och idéer om vad det skulle kunna vara. Jag verkligen älskar familjeliv, det är hur kul som helst. Alla borde skriva i familjelivs forum, man blir som en ny människa!

Hur som helst, i Majas fall verkar det vara som så att hon leder av "trånga tårkanaler" något som är mycket vanligt men brukar försvinna inom ett par veckor om man tvättar med ljummet vatten eller koksalt. Så får det bli. Tvättning och besök hos BVC imorgon!
Vi ska nog överleva. Vi ska iallefall marängswischa med Kären i eftermiddag, det borde vara en bra medecin!


Jag bifogar en bild på min gamla bil Pezen, en lika trogen vän som herr Google, så att ni får lite perspektiv på saker och ting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0